آیامیدانید؟


چگونگی اختراع اینترنت برای اولین بار را با روبوفا کودک بدانید.
زمان مطالعه: 

چگونگی اختراع اینترنت برای اولین بار را با روبوفا کودک بدانید:اینترنت یکی از مهمترین اختراعات بشر است.چرا که ما اکثر کارهای روزمره خود را،از جمله : بانکداری،خرید،برقراری ارتباط و... را با اینترنت انجام می دهیم.

حال این سوال برای شما پیش می آید که چه کسی اینترنت را اختراع کرده،که در حقیقت جواب این سوال نام فرد خاصی را ندارد.بلکه نتیجه به وجود آمدن اینترنت تلاش و تجربه ی میان دانشمندان کامپیوتر،پژوهشگران و مهندسان است.در سال 1930 پل اتلت فردی بلژیکی شبکه ای را به نام َRadiated libraryایجاد کرد.که از این شبکه برای برقرای ارتباط و دسترسی به اطلاعات استفاده میشد که از سیم تلفن و امواج رادیویی تشکیل شده بود.اگر بخواهیم بدانیم که اینترنت در چه سالی توزیع یافت و مور استفاده قرار گرفت،سال 1960بود.نزدیک به همین سالها بود که جی سی آر لیکلیدر تلاش بر آن داشت که شبکه ای را میان کامپیوترها ایجاد کند تا برقرای ارتباط میان کامپیوترها امکان پذیر باشد.

جی سی آر در سال 1962 سرپرست تیم تحقیقاتی دارپا شد.او مبحث شبکه کردن کامپیوترها را در دارپا مطرح کردو یکی از دوستان خود بنام لورنس رابرتس را به همکاری و مشارکت در این طرح دعوت کرد که در این مکان پروژه ای برپا شد که پیام و اطلاعات توسط خطوط تلفن ارسال و جابجا میشد.در این پروژه یک پیغام به چندین قسمت تقسیم میشد که هریک از این قسمتها یک مکان و نقطه پایانی و یک مبدا و آغاز کننده داشت.

وقتی که این قسمتها به کامپیوتر نهایی ومقصد میرسیدند همگی در کنار هم قرار می گرفتند و پیامالی را تشکیل میدادند.در دارپا یک شبکه کامپیوتری به نام آرپانت تحت نظارت رابرتس شکل گرفت.در همان سالها شرکت ناسا و دیگر شرکت های بزرگ شبکه های مختلف دیگری به وجود آوردند که هر کدام از این شبکه های به وجود آمده مربوط به خود آنها بود و کار آنها ارتباطات محلی بین کامپیوترهای خودشان بود.اما کان با بوجود آوردن پروتکلی جدید همه را یکپارچه و هماهنگ و بر اینترنت مسلط کرد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۸
محمد حسین جرفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی